BUTIKSHANDELN VINNER! - Butikshandel
15385
post-template-default,single,single-post,postid-15385,single-format-standard,cookies-not-set,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-17.1,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.6,vc_responsive

BUTIKSHANDELN VINNER!

Butikskunder

BUTIKSHANDELN VINNER!

Detta är en artikel relaterat våra företagstjänster!

Allt fler undersökningar visar att folk vill handla i butik!

Market logga

57 procent av de 1001 som deltog i undersökningen har svarat att de tycker att butiker från de stora kedjorna har blivit fler de senaste åren.

69 procent skulle hellre handla hos en fristående butik i närheten av hemmet. Hela 64 procent uppger att de kan tänka sig att betala mer för att stödja lokala företag.

Men trots hyllningen till de lokala företagen handlar sju av tio sina kläder hos de stora kedjorna.

SVT logga

RESULTAT – HUR HANDLAR DU HELST

Föredrar att handla i butik0%
Tycker nätet är bäst0%

Kan det verkligen vara sant? 

Detta kan väl ändå inte stämma. Dagligen matas vi ju om nyheter och exempel på butiksdöden! Vi kan läsa om butiker som lägger, ner kedjor som lägger ner och nu köpcentrum som inte längre är skonade. För att inte tala om och orter och city center som är inne på någon sorts konstgjord andning för överlevnd. Hur är det möjligt!

Varför klarar inte butikerna sig då? Jo butikerna har saknat förutsättningar för att kunna möta utvecklingen av den nya handeln.

Men Varför Klarar Sig Inte Butikerna då?

Butikerna har saknat förutsättningar

Det handlar om främst 3 förutsättningar som den lilla butiken hittils har saknat:

  • Marknadsföring är dyrt och den lilla butiken har inte råd med helsidesannonser i tidningarna.
  • Internethandel och stora kedjor har förstått att skapa förutsättningar för kommunikation med kunden även när kunden inte aktivt handlar.
  • I tillägg så baserar sig internethandeln och stora kedjor på volym vilket driver lägre marginaler.

Du som inte håller med kan sluta läsa!

Men jag ber dig samtidigt att ge din syn på anledningen till gällande butikskollaps via en kommentar nedan.

För alla er andra,  här kommer lösningen! 

Med grunden utifrån Byebuy har vi utvecklat ett koncept som skapar dessa förutsättningar som butikerna tills nu har saknat. Och det gäller för alla oavsett storlek och inriktning.

  • Varje butik kan enkelt skapa sin egen kundbas för direkt kommunikation med sina kunder. Här är det även möjligt att använda befintlig kunddatabas tex. Kundklubb.
  • Via patentsökt system för deals kan butiken öka sina marginaler. Se ”Hur ökar vi marginalen”.
  • Vår prismodell gör att alla har råd med marknadsföring.

Byebuy går att applicera och samordna på valfri nivå, butik, kedja, köpcentrum, kommun etc. 

Vilka är fördelarna?

1.  Försäljning sker 365 (24/7), och alla klarar av att handla, även dem som inte vill handla på nätet.

2. Genom att nyttja sin butik som ”pickup”plats, kan man konkurrera även med en ökad internethandel.

3. Alla deals delas automatisk med butikens följare, samtidigt som dem är publicerade för alla.

4. Genom att sälja till det pris som kunden är villig att köpa för, ökar man samtidigt marginalerna.

5. Incitament för att dela och sprida varje “deal“. Man bestämmer startpris och lägsta pris. Ju fler som delar ju lägre blir priset.

DESSUTOM

  • Du kan sälja via social media. Och mäta alla aktiviteter i social media i intäkter.
  • Du kan även sälja via morgontidningen – Med andra ord man kan integrera till tryckt media.
  • Du agerar på valfri nivå  och välja att agera på central, lokal eller butiksnivå.

Inbyggt i systemet finns en incitamentsmodell som med automatik gör att du når ut till fler kunder.

Robert Mansson
r.mansson@butikshandel.se
No Comments

Post A Comment